به گزارش گروه بین الملل "خبرگزاری دانشجو"، مراسم عزاداری روز عاشورا در جنوب بیروت در ورزشگاه «الرایه» با حضور هزاران لبنانی برگزار شد. این مراسم به  صورت زنده از شبکه‌ المنار لبنان پخش شد سید حسن نصرالله از طریق ویدئو کنفرانس در آن سخنرانی کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در آغاز این مراسم، عاشورای حسینی را به صاحب عصر (عج)، رهبر انقلاب اسلامی و مردم عزادار تسلیت گفت و از حضور مردم در مراسم‌های عزاداری تقدیر کرد.

سید حسن‌ نصرالله با بیان اینکه «حسین علیه‌السلام هنوز زنده است»، اعلام کرد که «گویی امام حسین دیروز شهید شده است.. همه این احساس مصیبت برای امامی است که قبل از نزدیک به ۱۴۰۰ سال پیش شهید شده است اما اما حسین زنده است و ما را به سوی جبهه نبرد دعوت می‌کند. سخنان امام تاثیرگذار باقی مانده است.. همه مصیبت‌ها و جانفشانی‌ها در مقابل مصیبت امام و جانفشانی او کوچک به نظر می‌رسد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی به چند نکته مهم از جمله حضور تکفیری‌ها، انفجارها، تهدیدهای تروریستی در منطقه و مسئله قدس و خطرهای حقیقی که مسجدالاقصی را تهدید می‌کند، تهدیدهای اسرائیل علیه حزب‌الله و لبنان و مسئله سوریه پرداخت.

هدف قرار دادن مراسم‌های عزاداری نشانه عجز و وحشی‌ بودن تکفیری‌هاست

دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به تهدیدهاو حملات خونینی یی که به مراسم‌های مذهبی از جمله در نیجریه و در عرستان شد، و با بیان اینکه ما به اقتدای حسین علیه‌السلام دائما می‌گوییم، «هیهات منا الذلة»، اعلام کرد که «تهدیدها و کشتارها دلیل ضعف و ترس‌شان است. امروز شما (مردم لبنان) و میلیون‌ها نفر در جهان اسلام ثابت کردید که این اقدامات سودی ندارد و هیچ چیز میان حسین و دوستدارانش جدایی نمی‌اندازد. نه کشتار، نه انتحاری‌ها نه تهدید و ارعاب و ما در هر شکلی از جنگ‌ که در بگیرد، استوار مانده‌ایم.

مسجدالاقصی در خطری حقیقی قرار دارد

سید حسن نصرالله با بیان اینکه مسجدالاقصی امروز در خطری حقیقی قرار دارد، تصریح کرد که تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان، همه برآمده از احساس درونی آنان یعنی نگرانی و ترس حقیقی آنان است.

 دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حزب‌الله و مقاومت اسلامی در لبنان به دنبال جنگ نیست، تصریح کرد که حزب‌الله هیچ گاه از مرزهای خود با فلسطین اشغالی غافل نشده است و اگر جنگی جدید با اسرائیل در بگیرد، اسرائیل باید نگران باشد، باید نگران بندر حیفا و ده‌ها نقطه دیگر باشد. تمام نقاط فلسطین اشغالی در تیرس موشک‌های مقاومت است.

 سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنانش به اتفاقات جاری در سوریه اشاره  و تاکید کرد که محورهای بین‌المللی و تکفیری‌های سفاک خواستند که دمشق سقوط کند اما این چیزی است که اتفاق نخواهد افتاد. نصرالله گفت: در سال چهارم رویارویی (در سوریه) تکفیری‌ها نتوانستند بر سوریه مسلط شوند و این پیروزی بزرگی برای مدافعان آن است.

 شب گذشته نیز در شب عاشورا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان شخصا در مراسم عزاداری مجتمع سید‌الشهداء حضور یافت و درباره مسائل سیاسی و مذهبی سخنرانی کرد (جزئیات بیشتر). سید حسن نصرالله تاکید کرد که درگیری‌های موجود در منطقه سیاسی است و نه مذهبی و جنگ در منطقه جنگ شیعه با سنی‌ها نیست بلکه جنگ با سلطه‌جویی آمریکا، دشمن اسرائیلی و تکفیری‌هاست.